Meillä kotityöt ovat sellaisia, että tuppaavaat kasaantumaan. Minulla siksi, etten aina kerkiä ja lapsilla ihan muuten vaan...
Kun tässä erään kerran tulin kotiin ja koko torppa oli kuin pommin jäljiltä, niin silloin se alkoi. Kehittyä ajatus, kuinka selvitä jatkossa, tulla kotiin niin , ettei heti ala itkettää. Lapset olivat silloin menneet isänsä luokse ja minä erheellisesti kuvittelin, kuinka vietän rauhallista iltaa... Vaan kun apinan raivolla tiskasin ja imuroin, vein roskia ja järjestelin paikkoja, niin siitä se ajatus sai siemenen.

Nyt meillä on siistiä, eikä suinkaan minun toimesta. Tein lapsille listan, viivoittimella ja lyijykynällä. Vetelin innoissani sarakkeita, jokaiselle omat ja sitten ne hommat, tiskaus, imurointi, roskat, pölyt yms.  Kun joku lapsista on homman tehnyt, minä hyväksyn(tai hylkään) ja laitan rastin. Kun rivi tulee täyteen rasteja, meidän listassa 9kpl, saa bonusta! 5€
991659.jpg

Toistaiseksi toimii loistavasti. Nuorimmainen on kunnostautunut ja häärännyt muittenkin puolesta. Miksi sitten teetän lapsilla kotitöitä? Olenko laiska? Olen varmaan:) Ehei, tykkään itse kyllä tehdä kotitöitä, mutta jos lasten ei tarviis mitään tehdä, niin tekisin kyllä karhunpalveluksen. Minusta vain on hyvä heidän oppia tekemään yhtä sun toista, niin etten kasvata uusavuttomia...