Hämeenlinnalainen Jaana Aalto tekee todella kauniita kortteja. Olin ne pannut jo aikaisemmin merkille ja nyt olen kerännyt niitä jo reilut kaksi vuotta, siis vain. Reilut 500 niitä oli ennen kuin menin laskuissani sekaisin. Korteista on tehty luettelo, johon olen merkinnyt minun kokoelmani ja sieltä se olisi laskettavissa. Lasken kun ilmat viilenevät...
Juuri kun olin tehnyt päätökseni että alan kerätä JA-kortteja, ilmoitin sen myös Postikorttiyhdistys Apolloon. Jäsenluettelosta bongasin muita Jaanan kerääjiä, vaikka olin taas erheellisesti kuvitellut, ettei niitä nyt moni kerää. Kerääpäs, sillä oli jopa juuri perustettu seura "Aallon ystävät" ja ei kun mukaan:)
Olen pitänyt muutamiin yhteyttä postitse, sähköpostilla ja pari olen jopa tavannut. Kortit vaihtuvat ahkerasti. Minulle on tärkeämpää aina se kuva, mutta oikein tosi kerääjät keräävät erilaisilla taustateksteilläkin.
Parasta mitä Jaana Aallon korttien keräilyssä on minulle tapahtunut, on se kun eilen asioin Hämeenlinnan hallinto-oikeudessa, ihan vaan puhelimitse. Näin netissä, että heillä oli siellä kaunis kuva ja heti tunnistin sen Jaanan taituroimaksi. Kun olin selvittänyt virallisen osion, kysyin sitä kuvaa... Ilmeni, että se on heidän joulukortti... Kun kerroin, että olen JA:n keräilijä, niin heti ehdotettiin, että no, laitetaan heti postiin:) Wau, joulukortti keskellä kesää eikä mikä tahansa kortti.
826058.jpgTässä se on ja tämän sain tänään kokoelmiini ja kylläpä olen iloinen!!! Eikö olekkin kaunis!
Lukekaa tämä