2059963.jpg

Minä olen ihan koukussa Sorsakosken aterimiin. Vain ne tuntuvat oikeilta ja aidoilta käteen ja suuhun.
Haarukka on juuri sopivan kokoinen ja sillä ei peruna heti halkea, kun sen nokittaa kattilasta. Terävät piikit :)
Veitsi on kunnon veitsi, millä voitelee hyvin. Entisaikaan papat teroittivat veitsiä niin, että olen nähnyt sellaisia veitsiä, joista vain puolet on enää jäljellä.
Lusikka on juuri sopiva suuhun. Tosin on erikseen ne isot liemilusikat, joita ei ole tarkoituskaan tunkea kokonaan suuhun, vaan joista sillai hienosti sivusta hörpätään se liemi kitusiin. Niitäkin minulla on :)

Mistä olen saanut? Kirppareita kiertämällä. Paras löytö oli kesällä Hangosta, puoli tusinaa lusikoita ja koko paketti 0,50€. Olen maksanut isompiakin hintoja :(
Viimeeksi sain ison kasan näitä aterimia, kun poikani oli löytänyt isänsä luota, navetan vinniltä. Sai tuoda kaikki äidilleen, joka oli niin iloinen.

Tämä malli on se perinteinen ja minulle tuo muistoja, joten siksi en huoli mitään uusia prumeruuleja. Minulle kelpaa vain Hackmanin Sorsakoski.