Nyt on ollut käsillä töitä, meinaan sellaista tahatonta! On niin helvetillinen kapi, ettei paremmasta väliä. Se on kesäaika sellasta, ettei se vaan ihan joka iikan hipiälle sovi.

Kaikki alkoi siitä kun heitin talviturkin! Aivan huikaisevan ihanaa, mutta sen jälkee oli reiret ihan ruvella. Ei muuten johdu siitä, että olisin uinut käsipohjaa vaan siitä, että joku samperin siitepölly se siellä vedessä lillui...

Sitten vietin sukulaisten kanssa ulkoilmassa viisi tuntia tässä reilu viikko sitten. Viisi tuntia liikaa, eikä johtunut sukulaisista vaan siitä kun aurinko paistoi ja taas joku pölly asettui iholleni Itku

Nyt sitten ollaan oltu niin maan ruvella, että meinaa hermot mennä. Reiret kihisee edelleen ja lisäksi käsivarret, kaula, naama, jopa korvat. Koko ajan on olo, kuin kirppuja juoksisi siel ja tääl, vaikka ei minulla ole ikinä kirppuja ollut.

Joo, ei sitten ehoteta rasvoja! Sillä rasva ku rasva, niin siitä se riemu syntyy, kun se minun hipiä saa raivarin ja hööhähtää ihan punaiseksi ja sen jälkee vasta syyhyttääkin. Joten ei rasvoja. Ok, yhden poikkeuksen olen tehnyt. Olen silmien ympärille levittänyt sitä Oriflamen ihmesalvaa, jolla voi vaikka pyörän ketjut rasvata. Se on auttanut, ku sitä oli nenän varsikin ihan nileellä. Kun oikein hölväsin, niin siinä oli silmälaseilla liukumäki.

Niin, että kyllä sitä nyt vaan syksyä ootellaan. Onneksi jo viileni, ku oli niin tukala olla pitkähihases hellepäivinä. Minulle olisi pitänyt määrätä ulkonaliikkumiskielto, jollainen minulla oli joskus 80-luvulla, kun oikein pahaksi pääsi.