Auto oli reissussa ja tässä vuodenajassa niiiiin likaantunut, että hyvä jos pohjaväri näkyi. Olin "ensiapua" antanut niin, että huoltsikalla olin hinkannut valot ja rekisterikilvet, mutta muuten, kertakaikkiaan aivan kamalan näköinen.
Tänään sitten päätin, että nyt auton kanssa suihkuun! Tarkoitus oli myös virittää uudet pölykapselit. Vanteet olivat niin likaiset, että suunnittelin supsuttaa vähän esipesua. Minulla oli supsup-pullossa pesunestettä ja sitä sitten, jos se perkeleen pullo olisi toiminut:( Ei siis toiminut. Ei tullut mitään ja ku pikkasen rullasin suutinta, kusi käsille. Tai siis hanskat kastu. Ei kun takas kotiin ja pullo vaihtoon ja uusi yritys...
Huoltsikalla sain ihan itte antennin irti, sillä edellisistä kerroista viisastuneena minulla oli omat tongit mukana:) Puhasta tuli! Lapsi oli mukana, niin yhdessä kuivasimme ovenpielet ja saranat. Sitten ne pölykaspelit....
Miten olinkin mennyt kuvittelemaan, että se olisi ollut ihan "pala kakkua", sillä eipä ollut. Ajoin läheiselle pyöräkorjaamolle pyytämään apua, sillä siellä huoltsikalla ei ollut ainuttakaan miestä! Pyöräkorjaamon miehen kanssa tutkailtiin, että miten ihmeessä ne laitetaan, kun niissä oli asennettava sellaset pirskatin kiristysvanteet??? Saatiin vihdoinkin yksi ja minulla oli jo siinä vaiheessa näpit jäässä, kun oli ne sormikkaat aiemmin kastuneet...Kun toista asennettiin, se halkesi! Voihan pers.... Se sitten siitä ja jäähylle!
Katotaan kuin monta viikkoa tämä jäähy kestää...