Ihan vahingossa kuulin telsusta, kuinka kertoivat siellä blogien vaikuttavan ostopäätökseen? Minä heräsin siihen blogi-sanaan, mutta ohjelmassa puhuttiin vain muotiblogeista

Minulle jäi sitten vain ikävän karvas maku siitä, sillä onko todella niin, ettei osata ostaa mitään ITSE? Tarvii saada aina joku, mikä sitä ostopäätöstä suosii. Missä ihmisten omatoimisuus on? Miksi on pukeuduttava samoin kuin joku toinen? Onko se huonon itsetunnon puutetta vai laumakäyttäytymistä?

Monotonisella äänellä joku bloggaaja sitten puhui jotain niistä muotiblogeista. Tämäkin minua hämmästyttää, kuinka, koska ja miksi sellainen puhenuotti on pesiytynyt meille? Anteeksi, mutta MITÄÄN ei jää mieleen sellaisesta puheesta, missä ei ole mitään sävyjä. Jos puhutaan samalla harmaalla nuotilla, suuta liioin avaamatta, voi olla varma, että puhe menee ohi.

Voi olla, että olen vaan niin kalkkis, että ymmärrys puuttuu. No, muoti ei olekkaan minun juttu. Tai, no omanlaiseni muoti, millä ei ole mitään tekemistä sillä, että joku sanelisi säännöt minulle. Puhetta kuuntelen, JOS se on selvää ja mielenkiintoista.