Auton kanssa istuin äsken pihalla. Auto oli eilen ollut tehohoidossa ja saanut sisäänsä uuden laturin, wau! Tänään oli vuorossa syynäys. Isäni vei auton ensin pesuun ja siivosi minun poikain kanssa auton edustuskuntoon ja eikun katsastusmiehen pakeille. Läpihuutojuttu!

Minun hommani oli puskurien kiillotus, siis värin levitys ja hinkkaus. Olisin varmaan laistanut, kun olin jo mukamas yhen päivän osalle rehkinyt. Vaan kun isäni ilmoitti, että auto on nyt vielä puhdas, niin se värivahaus olisi hoidettava puhtaaseen pintaan...oukei, ja niin olin ihan pihalla reippaan tunnin.

790518.jpg

Minulla oli tuoli mukana, avasin takapaksin ja radion ja sit hommiin. Levitin värin pullosta levittimen avulla. Harmaaksi muuttunut takapuskuri vaati useampaa levityskertaa. Rätillä sitten hinkkasin pinnan kiiltäväksi. Luulin erheellisesti, että olisin saanut olla rauhassa, mutta eikös vain autollinen nuoria miehiä pärähtänyt viereen. Muut odottivat autossa kun yksi heistä piipahti sisällä. Oli siinä sitten kiva hinkata, kun tunsi yleisön silmät niskassaan. Seuraavaksi tuli naapurin rouva, jonka auto on meidän auton vieressä. Hänet usutin samaan hommaan ja tulipa hänen auton vinyyliosat käsiteltyä:)