Minulla on sellainen ongelma, että en meinaa millään kyetä vaihtamaan vanhaa uuteen! Ihan kamalia vieroitusongelmia tulee. Jos nyt otetaan vaikka se, että lompakko olisi uusittava. Kolikkopuoli on ihan mäsä. Kun viimeeksi uusin lompakon, ostin presiis samanlaisen tilalle, niin sillai se kävi melko kivuttomasti. Nyt ei enää löydy samanlaista Olen selvinyt sillai, että kuljetan kolikkokukkaroa rinnalla. Tosin kaupan kassalla se vaatii erikoisjärjestelyjä, mutta olen pannut merkille, että en ole ainoa, joka on kahden kukkaron koukussa.

Laukut on toinen juttu. Kun tottuu hyvään ja paljon palvelleeseen laukkuun ja se sit ottaa ja hajoaa, niin mikä neuvoksi??? Uuden laukun etsiminen vie hermot. Pari harhalaukausta olen tehnyt ja joutunut sitten antamaan ne pois, kun ei yhteistä säveltä ole löytynyt.

Viimeksi minulla oli kamala probleema osoitekirjan kanssa. Vanha on niin täynnä vanhoja tietoja, ettei se enää toimi millään lailla. Lisäksi se on niin kulahtanut muutenkin ja olen koittanut sitä liimaillakin kasaan. Kerran aikasemmin yritin sitä vaihtaa, mutta huonolla mestyksellä, sillä otin vanhan taas käyttöön. Nyt kirjoitin kaikki osoitteet jälleen uuteen kirjaan ja olisi kai piilotettava se vanha kellariin.

Kengät on myös ihan kamala ongelma. Kun en millään raaskisi luopua vanhoista bootseista. Ne ovat niin jalan mukaiset ja uudet hiertää ja kiristää aina jostain. Ihan nolottaa kuitenkin rampata aina samoissa ronttosissa, mutta minkäs teet???

Tilannetta ei helpota ollenkaan se, että en voi sietää sitä kaupoissa kulkemista ja tavaroiden katselua ja hypistelyä. Toinen seikka rajoittaa myös aika lailla, niin kun ei ole sitä ylimääräistä rahaa. Hyvä kun saa sen tarpeellisen. Vielä sekin, että mihin se vanha??? Kun ei millään haluaisi tuottaa jätettä. Niinpä meillä edelleen on se yksijalkainen kuivausteline. Minä olen jo oppinut tasapainoilemaan sen kanssa, mutta lapset eivät...